Banalmádena-A fenntarthatósági törekvések megjelenése az andalúz városokban

1.nap: Az első nap hosszú utunk után megérkeztünk Benalmádenaba, ahol a Maravillas Language Schoolban megismertünk családainkat, akik az elkövetkező két hétre fognak elszállásolni.

2.nap: Reggeli után az iskolában találkoztunk, ahol a programot mutatták be nekük. Különböző fenntarthatósággal kapcsolatos kérdésekre is válaszoltunk. Projektársunk egy olasz csoport volt, akikkel a két hét végére nagyon jól kijöttünk. A feladatokat egy városnézés követte, ahol nagyon szép helyeket és tájakat is láthattunk. A nap végén strandra is ellátogatunk. A hosszú napunk után a családok vacsorával vártak minket haza.

3.nap: A harmadik napot egy idegenforgalmi irodában kezdtük, ahol a Costa del Sol szépségeit és látványosságait mutatták be nekünk. Meglátogattuk a helyi piacot, ahol sok finom gyümölcsöt zöldséget és egyéb dolgokat is vehettünk, majd a la Alcazaba de Málaga, erőd monumentális falait jártuk körbe. A nap végén a Picasso múzeumot is megcsodálhattuk. Időnkbe egy kis vásárlás is belefért.

4.nap: Mijasba látogattunk el. Ott esélyünk volt csokoládét csinálni egy csokoládégyárban, amelyet később meg is ehettünk.  A csokoládé készítésének folyamatáról tartottunk nekünk előadást.A helyi múzeumban az olivaolaj-és a borkészìtés hagyományaival is megismerkedhettünk. Visszatérve Benalmádenába a Maravillas College remek konyháján készített ízletes paellát ebédeltük meg.

5.nap: Rondába jutottunk el. Megcsodálhattuk a hídat, ami egy lélegzet elállító látvány volt. Egy fesztivál is folyt a látogatásunk alatt, ahol a gyönyörű viseletben járták a város utcáit. A Mondragon palotát és az Arab fürdőket is meglátogattuk.

6.nap: Hajókirándulásra mentünk volna Benalmádenaba de sajnos a szeles idő miatt elmaradt, helyette libegőzni mentünk el. A libegőből a várost felülről láthattuk, amely gyönyörű volt. A hegy tetején egy túrát tettünk, amelyet egy madárbemutatót nézethettünk meg. A napot strandolással zártuk

7.nap: A Benalmádna Palace nevű fenntartható hotelba látogattunk el, ahol körbevezettek minket a hotelban és egy előadást is kaptunk arról hogy a hotel mit csinál az újrahasznosítással kapcsolatban. Ebédet a Maravillas iskolában kaptunk. Utána workshop volt, ahol a fenntarthatósági projektünket készítettük el.

8.nap: A délelőttünket a Finca Juanito Orange farmon töltöttük. Körbevezettek minket a farmon és kostolót is kaptunk az ott termesztett citrusfélék közül. Lekvárt, narancslevet is vehettünk magunknak vagy szuvenírként családainknak és barátainknak.  Az iskolában megebédeltünk és később folytattuk projektünket.

9.nap: A helyi piacra látogattunk volna el de sajnos nem volt nyitva, ezért egy olyan boltba mentünk be, ahol jó állapotú, használt holmikat jótékonysági céllal árusìtanak rákbetegek megsegìtésére. Az iskolába visszatérve különböző hulladékokból készítettünk használati tárgyakat például kaspó, kulcstartó, váza. A maradék időnket a strandon töltöttük.

10.nap: Bioboltokban jártunk, ahol megvettük az alapanyagokat a délutáni nassolásra. A kurzus befejezésével átvehettük a bizonyítványainkat majd elsétáltunk a kikötőbe a SEA Life központba. A séta után visszatértünk az iskolába ahol elkészítettük délutáni nasinkat aminek alapanyagait már Enrique előkészítette nekünk, ezek az ételek  a gaspacho, friss paradicsom és uborka alapú fűszeres leves, a boquerónes fritas, sült halacska, jellegzetes andalúz étel, és a tortitas, ropogós olajban sült falatok voltak.

11.nap: Reggel Nerjat csodáltuk meg.Egy gyönyörű mészkőbarlangot is láttunk, amely egykori kincsek rejtekhelye volt, a legendák szerint. Majd egy legendás szépségű, fehér falucska, Frigiliana meredek utcáit jártuk meg. A maradék időnket a strandon töltöttük.

12.nap: Delfines hajókázással indítottuk napunkat. Egy étteremben fogyasztottuk el ebédünket, majd vásárolni és strandolni indultunk. Összepakoltunk és elbúcsúztunk spanyol családainktól és elindultunk Magyarországra.

Figyelem! Az általad használt böngésző nem támogatott, így az oldalunk NEM működik, illetve nem jelenik meg TELJESKÖRŰEN! Segítségért kattints! Segítséget kérek!