Digitálisan egyszerűbb?

A digitalizáció térnyerése a fiatalok között 9. évfolyamon osztályfőnökként is tevékenykedő pedagógusként érzékelhető.

Fontosnak tartom, hogy diákjaim nyitottan és kíváncsian álljanak az eléjük kerülő kihívások előtt. Ennek egyik módja ha több látásmódot is megismernek, legyen az kulturális, társadalmi, vagy - a hozzájuk közelebb álló- digitális kihívás. Az Erasmus program lehetőséget ad, hogy kimozduljunk a komfortzónánkból, és eljussunk olyan helyekre, beszéljünk olyan emberekkel, megtapasztaljunk olyan dolgokat, amire eddig nem voltunk elég bátrak, nyitottak, vagy egyszerűen nem volt lehetőségünk. A digitális kurzusban új módszereket, applikációkat, és programokat ismerhettek meg diákjaink, de emellett egy új kultúrát, életkörülményt, hozzáállást is megtapasztalhattak,

11 diákkal készültünk az utazásra, amely sok előkészítés, és a tanulók kiválasztása után valósulhatott meg. A szülői értekezletet, a diákok utazásához szükséges dokumentumok összegyűjtését, a tanulói megbeszéléseken történő kulturális és szaknyelvi felkészítést a bemeneti kérdőív kitöltése követte. Fél évvel ezelőtt már jártam a fogadó intézményben egy csoporttal. Láttam, milyen remek lehetőségek vannak a helyszínben, ezért örömmel készítettem fel diákjaimat a helyi adottságokra. A fogadó intézmény vezetőjével és koordinátorával való megbeszélésnél már a pontos programpontokat és a közös feladatokat is átbeszéltük.

Átbeszéltük a diákokkal a lehetséges problémákat és veszélyeket, megkerestük közösen a lehetséges megoldásokat, pl. egészségügyi problémákra vonatkozóan átbeszéltük. Kialakítottuk a kapcsolattartási felületeket a gyerekekkel és a szülőkkel egyaránt. A kirándulásokra vonatkozó szabályokat is átbeszéltük, azok megszegésének szankcióit lefektettük, ahogyan a szálláson való viselkedésről is beszéltünk.

Október 6-án indult útjára csapatunk. Már a repülőút is a diákok többségének hatalmas tapasztalatot jelentett. Az iskolához érkezésünk után kora délután megismerkedtünk a közeli tengerparttal. Tanulóink fele még sosem látta a tengert. Az utazás miatti alvás nélkül töltött éjszaka segítette a csapatot a gyors elalvásban. A csapatépítő feladatok segítették a csoport kellemes közegét megteremteni már az első este.

A projekt munka különféle tevékenységei, arra késztették a résztvevőket, hogy megtapasztalják és átgondolják, hogy a digitalizáció hogyan könnyíti meg a mindennapokat, hogyan egyszerűsíti életünket, és milyen módon takarékoskodhatunk így az erőforrásainkkal. Hogyan tudjuk játékosítani feladatainkat, mellyel pozitív motivációt hozhatunk létre magunk és társaink számára. Ennek bemutatására a projekteket az osztályteremben és azon kívül végezték, amely lehetővé tette, hogy a résztvevő diákok meglássák a digitalizáció előnyeit.
Kulturális kirándulások, szakmai látogatások, iskolán kívüli projekt foglalkozások segítették a projektmunkát. Kihívásokat kellett teljesíteniük mind a digitális anyagok elsajátításánál, mind a kulturális programokon. Pl a Picasso Challenge–en közösen kellett újraalkotniuk Picasso néhány alkotását, a Selfie Challenge kihívás alatt a külföldi diákokkal együtt kellett beszédbe elegyedni a helyi emberekkel és közös képpel bizonyítani ezt. Volt alkalmunk ellátogatni egy a mór korból fennmaradt településre (Nerja), és az annak közelében lévő cseppkőbarlangba is.

Kapcsolatot alakítottak ki és tartottak fenn a csoport többi tagjával is. Aktivitásuk, kíváncsiságuk, kreativitásuk végig megfelelően magas volt, amellyel a közösséggé kovácsolódást nagyban segítették. Sokat javult az angol nyelvű kommunikációjuk is.
A digitális kurzus során diákjaink napi legalább 3 óra keretében foglalkoztak a címben megjelölt témával. Ezen kívül sokat tapasztaltak Spanyolország (ezen belül a fogadó város, Málaga) hagyományaival, szokásaival is. A város több múzeuma is rengeteg ismeret megszerzésére adott lehetőséget: pl. Picasso múzeum, vagy a Museo de Málaga, ahol festmények, szobrok sokasága segített a múlt és jelen megismerésében. Ezen kívül bepillantást nyerhettünk Andalúzia faunájába és flórájába a városi halpiac és a Botanikus kert meglátogatása alkalmával, valamint az utolsó napon történő sétahajókázás alatt, ahol delfineket, repülő halat és ráját is láthattunk természetes környezetükben.
Rengeteg tapasztalatot szerezhettünk a kommunikáció, az utazás, a tömegközlekedés, a spanyol attitűd és a mindennapi élettel kapcsolatban is.
A diákjaink a szabályainkat betartva, illemtudóan, mégis kíváncsian, alkalmazkodóan, mégis kreatívan viselkedtek. Az utazás is zökkenőmentes volt. Minden tanuló fegyelmezett volt, és figyelt társaira, környezetére. Apróbb nyelvi nehézségekkel minden diákunk megküzdött, de megértették magukat a csak spanyolul beszélő személyzettel is.

A mobilitás minden egyes napja gazdag, tartalmas programot biztosított a diákok számára. Tartalmazott angol nyelvű információt, spanyol kulturális kitekintést, kulináris és vizuális élményeket.

Figyelem! Az általad használt böngésző nem támogatott, így az oldalunk NEM működik, illetve nem jelenik meg TELJESKÖRŰEN! Segítségért kattints! Segítséget kérek!